• Sleva!

HEKRA AdBlue - močovina 1l

5,98 Kč
S DPH
Počet

Minimální množství pro objednání tohoto produktu je 1000.

AdBlue je je vysoce kvalitní roztok močoviny, speciálně vyvinutý pro SCR katalytický konvertor. Vstříknutím AdBlue do SCR katalytického konvertoru jsou všechny škodlivé oxidy dusíku ( NOx plyny ) okamžite redukovány na neškodné látky dusík a vodu. Používání AdBlue spouští tuto katalytickou přeměnu. Výrobci nákladních automobilů doporučují AdBlue.

Nabízíme dodávku kapaliny AdBlue v různých baleních - kanystry, 200 L sudy, kontainery ( 1.000 L - IBC ) a závozy autocisternou. Součástí nabídky je také řešení výdejních technologií od různých dodavatelů.

Související normy

DIN 70070
( naftové motory – NOx-redukční prostředek AUS 32 – požadavky na jakost )

DIN V 70071
( naftové motory – NOx-redukční prostředky AUS 32 – zkušební metody )

ISO 22241

Ad Blue je registrovaná ochranná známka pro 32,5 % vodný roztok močoviny (AUS32) používaný v procesu nazvaném Selektivní katalytická redukce (Selection Catalytic Reduction – SCR), kterým se redukují emise oxidů dusíku z výfukových plynů dieselových vozidel. Syntetická močovina je bílý krystalický prášek. Vodní roztok syntetické močoviny je čirý bezbarvý, netoxický, je bezpečný pro zdraví člověka i pro životní prostředí. Pro automobilový průmysl je kvalita roztoku močoviny předepsána normou DIN 70070, který přesně definuje potřebnou čistotu AdBlue.

Roztok močoviny je agresivní vůči kovům a musí být ukládaný a přepravovaný ve speciálních nádržích. Nákladní vozidlo vybavené SCR systémem má AdBlue uloženo v samostatné nádrži, odděleně od nádrže s naftou. Při provozu motoru pak SCR systém řídí automatické vstřikování roztoku do zabudovaného katalyzátoru, kde dochází k přeměně oxidů dusíku, vzniklých při spalování nafty, na dusík a vodní páru. Na rozdíl od škodlivých oxidů dusíku je samostatný dusík přirozenou a neškodlivou součástí ovzduší. Vstřikování v poměru 3 – 5 % spotřeby nafty zabezpečuje dostatečně dlouhé období mezi tankováním a minimalizuje nároky na prostor pro umístění nádrže AdBlue. Na 100 l nafty se spotřebuje cca 5 litrů AdBlue.

Používání AdBlue snižuje spotřebu nafty až o 7%, takže částečně kompenzuje vyšší pořizovací cenu vozidel splňujících normy EURO 4 a EURO 5. Provozovatelé automobilů splňujících normy EURO 4 a EURO 5 platí nižší silniční daň a cenové zvýhodnění se projeví i při placení poplatků za mýtné a dálniční známky, např. v Německu, Rakousku, Dánsku, Švédsku, Švýcarsku. Směrnice EURO 4, která platí od 1. října 2005, určuje maximální množství škodlivin ve výfukových plynech motorových vozidel. Použití AdBlue snižuje emise z dieslových motorů na úroveň, která požadavky normy EURO 4 splňuje. V principu umožňuje i dosažení hodnot stanovených ve směrnici EURO 5, která platí od 1. října 2008.

Nádrže určené pro skladování, přepravu a výdej AdBlue musí být plně odolné korozivním účinkům roztoku močoviny. Aby se zabránilo vniknutí případným nečistotám, je nutné skladovat AdBlue v těsně uzavřených originálních obalech či nádržích. Pro plynulost čerpání do nádrže automobilů je optimální umístit tyto nádrže v prostorách, kde teplota neklesá pod 0 °C. AdBlue při nižších teplotách mění konzistenci a při – 11 °C tuhne. Po opětovném rozmrznutí lze roztok používat bez omezení.

 

8594071384005

Ke stažení

TL

Technický list AdBlue

Ke stažení (196.85k)

BL

MSDS list AdBlue

Ke stažení (246.2k)

Mohlo by vás také zajímat